4e en 5e dag

2 mei 2022 - Otta, Noorwegen

Hallo allemaal,

Dag 4; Vanmorgen vroeg bij de camping weggereden zodat we de bergen in konden klimmen met camper. Wat is die natuur prachtig en ruig in Noorwegen. Maar ook onvoorspelbaar.

Zo rij je in de zon en is het gewoon droog landschap, en aan de andere kant van de berg sta je ineens met zon tussen flink wat sneeuw en ijs, maar is het alsnog lekker weer!! We hebben allemaal met verbazing en verwondering zitten kijken!

20220502_100117

Stijn die is op een gegeven moment gaan kaartlezen, omdat de navigatie niet de juiste paden nam. Maar alleen de snelwegen en dat is natuurlijk niet leuk!

IMG-20220501-WA0002

Stijn en Joost hebben onderweg nog een eland gezien, isa en ik helaas niet.. maar wij zullen er vast ook nog wel zien. We hebben wel een eekhoorn gezien en die bleef ook op zijn gemakje zitten haha..

20220501_180032

Vanavond maken we een hele planning voor onszelf tot waar we hopen te komen en hoeveel km we per dag gaan rijden. Nu weer wildkamperen, dat drukt de kosten want de overnachtingen zijn hier erg duur tussen de 30 en 40 euro p.n en dan nog kosten voor elektriciteit en douchemuntjes.    Oke; laat ik het zo zeggen.. dat wildkamperen heeft ook gewoon wel wat bijzonders haha. Sstt niet verder vertellen..

Dag 5;

Zo, vanmorgen het wekkertje gezet zodat we weer vroeg kunnen rijden. Vannacht was het hier -3 maar we hebben een goeie verwarming, dus gelukkig niet koud gehad.

Vandaag hadden we de super mooie tocht door de jotunheimen.. als ik je iets aan kan raden, dan is dit er 1. Wat is dat ontzettend mooi, elke 10 minuten soms zelfs korter ; de kinderen die gillen ... kunnen we hier stoppen, kunnen we hier stoppen, kunnen we hier stoppen.

20220502_10201020220502_112150

Ik wil met sneeuw spelen, ik wil bij het stromende water.. ik wil, ik wil..

Dus helemaal bovenaan, tussen de wolken zijn we gestopt en heeft stijn kunnen sleeën.. super gaaf.

Isa die durfde het niet, want het was haar te hoog om te glijden..

Later zijn we nog gestopt bij een beekje om met de blote voeten te voelen hoe koud het was. Dat was een leuke stunt hahah.. isa hard gillend ivm dat ze bang was om te vallen.. ik haar opgetild en vervolgens lag ik samen met haar voorover omdat ik ineens weg zakte in de sneeuw haha..

Ik op mn knieen in de sneeuw hard aan het lachen en isa alleen maar harder gillen want die dacht dat heel mijn onderlijf door de ijsreuzen was "opgegeten" ..

Verder hebben we vandaag een boodschapje gehaald. Lokale producten van Noorwegen om te proeven.

Smash (bugles in chocolade)

Screenshot_20220502-091907_Samsung Internet

Gudbrandsdalsost (bruine kaas)

Screenshot_20220502-091720_Samsung Internet

Lomper (tortilla van aardappel)

Screenshot_20220502-092004_Samsung Internet

Ondertussen staan we nu op een camping waarin ik ff een wasje kan draaien.. terwijl de kids spelen aan het water.. Isa druk aan het "trainen" en stijn komt er nu aan, die is in het water gevallen.. beetje koud 0 gr..

Morgen richting Trondheim 💪

Ps; filmpjes komen nog, die krijg ik niet geupload momenteel haha

1. Wendy:
    2 mei 2022
    Wat een mooie reis tot nu toe. En super veel te zien en beleven. Fijn dat ik zo een beetje mee kan genieten.
    Liefs Wendy v Leeuwen
  2. Aart en Simone:
    2 mei 2022
    Geweldig om jullie avonturen te kunnen volgen!
    Groet, Aart & Simone
  3. Ines Carranza:
    2 mei 2022
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik heb niet veel te melden dan dat de meeste klussen hier nu eindelijk gedaan zijn. 🤣
  4. Andrea Kruizinga:
    2 mei 2022
    Heel leuk om te lezen weer. En dat vallen in de sneeuw, is daar ook een filmpje van? 🤣🤣. Hoe gaat het met Joost qua energie? Is het allemaal een beetje te doen?
  5. Familie ketting:
    3 mei 2022
    Hahah nee daar is gelukkig geen filmpje van 🤣

Het gaat goed hoor! We rijden om en om, en savonds lekker vroeg slapen.. met -4 waar we nu zitten ben je savonds toch niet buiten haha..
  6. Zamira:
    3 mei 2022
    Top vakantie zo te lezen!!!
    Leuk dat ik zo beetje kan meegenieten!
    Groetjes Zamira
  7. Sey:
    3 mei 2022
    Super cool en kouououd op sommige momenten 🥰😅

Het klinkt als een super leuke ervaring tot nu toe 💖