Atlantic road en geiranger

15 mei 2022 - Geirangerfjord, Noorwegen

Vanmorgen rond half 9 reden wij over de atlantic road. Hij is 8 km lang en de golven klotsen op de rotsen naast de weg. Erg indrukwekkend!!!! Bij ons was het nu heel rustig en helaas wat bewolkt en miezerig. Maar ik geloof absoluut dat in de zomer dit 1 grote toeristische trekpleister is!

Om kwart voor 9 keken we elkaar aan, oh.. dit was het al 🤭 we hadden net 2km over de oceaan gereden.. blijkt dus dat die telling van 8km al begint bij kleine stukjes water en dus niet echt de grote stukken...

Nou ja, het was mooi maar veel fotos hebben we dus niet😅

Door gereden naar de geiranger.. tot nu toe bij elke ferry hebben we geluk. Komen we aanrijden en dan komt de ferry ook net aan dus dan kan je er meteen oprijden. Nu ook weer. Wij moesten allemaal tegen de muur parkeren dus we konden er alleen aan de chauffeur kant eruit. Dus wij nog jassen aan trekken etc en toen kwam er nog een camper naast ons rijden om te parkeren. En ik zie hem ineens zijn stuur omgooien naar onze kant toe en die beukt precies tegen onze spiegel aan. Ik gelijk Joost mn telefoon gegeven om fotos te maken als er schade is... gelukkig had alleen hij schade en was bij ons de spiegel alleen naar buiten geklapt. En konden we hem weer naar binnen klappen.

20220513_12360120220513_123629

Zo, ook gehad en op naar het dek om te kijken. Isa heeft heel de boottocht gevraagd om de 7 zussen.. ik heb hem gemist 🤭😅 deze tijd van het jaar is de sneeuw nog niet genoeg gesmolten om ze goed te zien, maar Joost heeft een poging gedaan om een foto te maken haha..  maar het is wel echt een prachtig fjord!!! Met de camper naar boven gereden, tot we op een weg afsluiting kwamen.. boven op de berg weer keren en naar beneden want we moesten terug ook de boot op om de geiranger te verlaten.. trollstigven waren namelijk ook dicht. Nu wel een uur moeten wachten en op de laatste ferry terug..

20220513_14531320220513_145630

Morgen naar de gletjers!

1. Ineke:
    15 mei 2022
    Prachtfoto"s !! indrukwekkend !!
  2. Ineke:
    15 mei 2022