6e en 7e dag

4 mei 2022 - Bjerka, Noorwegen

Dag 6;

Vanmorgen lekker wakker geworden op de camping, we waren met nog 1 ander stel de enige die er stonden. Zij stonden in een tentje, brrrrr!!!

Kids waren allebei hun bed niet uit te krijgen, maar gelokt met warm stokbrood.. toen lukte het haha.. even ontbeten en weer door.. stijn moest wel nog even afscheid nemen van de beek, want hij was zo mooi.. dus dikke steen erin gegooid en toen konden we weer..

Vandaag staat trondheim op de planning, daar zouden we lekker laat lunchen.. want vanavond weer een leuk wild kampeer plekje opzoeken.. onderweg weer super mooie bergen en heel veel sneeuw gehad! Wel een paar spannende routes ivm natte sneeuw op het wegdek als je naar beneden van de berg rijd, maar het is weer gelukt!! En onderweg hoog in de bergen nog 2 verdwaalde nederlandse campers tegengekomen die meteen gingen seinen en zwaaien, dus maar even terug gedaan... die gekke nederlanders!!

Dit keer mocht isa ook een stuk voorin.. Ik kan je zeggen, top tomtom die Isa!!! Als je 70km rechtdoor moet, zegt zij elke 5 minuten ; rechtdoor mama.. ik zeg het maar, anders weet u het niet... 🤭

IMG-20220503-WA0002

Wij vonden trondheim een erg gehaaste stad, mensen waren echt aan het rennen overal en dat was gek want de Noren zijn over het algemeen heel rustig en relaxed.. zo van; ooo je hoeft niet uit te checken hoor, en als je nog een dag wil blijven dan zie ik je smiddags wel want sochtends ben k er niet..

Wat ook opviel, overal elektrische stepjes.. die moet je dan met een qr code activeren en dan kan je die huren.. of alle duizenden tesla autos , de kinderen konden geen tesla meer zien zeiden ze al.. ( zelfs de bus is elektrisch!)

Maar terug naar de lunch.. joost en ik hadden een gedeelde lunch.. heerlijk!!! Zie foto..

20220503_145811

Stijn had een flinke schaal nachos

20220503_145823

En isa een bacon cheeseburger..

20220503_145814

Wat was dit lekker zeg!!!! Gesmuld! Schoon op!

Savonds een plekje gevonden, waarin we dachten alleen te gaan staan.. kwam er ineens een groep met jeeps. Kids heel nieuwsgierig want ze gingen vuur maken.

IMG-20220503-WA0014

Uiteindelijk hebben we bij ze gestaan, kids marshmallows geroosterd voor hun en voor zichzelf. Wij onder het genot van een biertje.. gekregen van hun ; was local van de netherlands... oftewel Heineken 🤣🤣 en even de routes doorgenomen en waar je wel of niet boodschappen moest doen.. was gezellig en de kids vonden het fantastisch.. nu onze ogen dicht en morgen naar namskogan, want in de namsdalen schijn je goed zalm te kunnen vissen, dus dat willen we wel proberen.

Dag 7;

Zo dit was een vroegertje.. iets met een knipperende koelkast en ijspegels aan onze neus omdat de gas fles leeg was.. brrrr

Dus vervangen en meteen op pad. En jeetje wat was dit een dag, we waren al rot gestart maar werd ff niet beter.. ( wel een paar hoogtepuntjes die leuk waren tussendoor😆gelukkig!!)

Wij rijden in de bergen toch een stukje zachter dan ieder ander , met het commentaar daarop van de kids.. maarja , sneeuw, geleende camper, bergen .. je snapt me wel.. dus ik reed op de berg, ongv 65, en er zat al een tijdje een vrachtwagen te duwen.. nou mij krijg je niet klein, dus bleef lekker tuffen.. je mocht er 80 en tis niet dat ik 30 reed ofzo..

Maar goed, op een gegeven moment komen we op een vlak stuk en die vrachtwagen haalt me in.. ik denk prima, dan zijn we daar vanaf en ivm de bocht ook snel uit het zicht.

Tot wij ook de hoek om komen en die vrachtwagen ligt al rokend op zn zij in de greppel... 😰😰😰 wij gauw remmen, vrachtwagen vanaf de andere kant op zn remmen en zowel joost als die van de andere vrachtwagen zijn eruit gesprongen om te kijken of er hulp nodig was.. ik de camper in veiligheid gesteld en verkeer wat tegemoet kwam gemaand met handgebaren zachter te rijden.. al met al stond gelukkig de chauffeur rechtop in zn cabine en is hij er redelijk goed vanaf gekomen..ambulance werd wel gebeld, maar we zagen dat wij weer door konden..  al zat de schrik er goed in!! Het daarop volgende uur heeft Stijn ook over niks anders gesproken..

De hoogtepuntjes zijn wel de plaatsjes namskogan, helaas niet gevist.. mogelijk de terugweg want dan komen we weer langs.. maar ook hier een mooi landschap . En af en toe kom je gewoon van die leuke plekjes tegen dat je gewoon ff moet stoppen.. zoals hier..

DSC_0026DSC_0029DSC_0031

DSC_0033

Kids vermaakte zich hier ook heerlijk.. ff de spanning eruit gooien!!

DSC_0040DSC_0041

DSC_0042

Verder hebben we eindelijk wilde rendieren gezien.. super leuk die beesten.. wel tijdens t rijden dus helaas geen fotos..

Smiddags wat boodschapjes gehaald en daarna op naar de camping..

Niet dus😑

Camping 1, dicht

Camping 2 dicht

Camping 3 dicht

Bedenk even dat de meeste campings toch flink wat km er weer tussen heeft zitten..

Na camping 4 die dicht was, waren we het zat.. dus we staan nu pal naast de E6 tussen de vrachtwagens en hopen dat t rustig blijft.. morgen weer een nieuwe poging!!

1. Sey:
    4 mei 2022
    Wat een avontuur en spannend zeg.. goed dat jullie nu lekker tussen de vrachtwagens staan. Misschien houden ze wel een lichtjes show vanuit de cabine 🤪🤩
  2. Ines Carranza:
    4 mei 2022
    Wat een avonturen maken jullie mee!
    En jemig wat een eten… krijg gelijk trek. Ziet er allemaal top uit daar in noorwegen xxx
  3. Aart en Simone:
    SPANNEND!!
  4. Jan lok:
    4 mei 2022
    Oke je komt moddervet terug, maar lekker dat het was.
  5. Ineke:
    4 mei 2022
    Ik zit hier met gierende hartkleppen!! Ik wil geen ENGE verhalen hoor,al was het niet jullie schuld !! Jullie zijn ook een stel vreetzakken hoor, misschien kan JOOST gaan jagen hihi !!
  6. Petra:
    5 mei 2022
    Jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt zeg , wat een avontuur ik zie een verfilming aankomen haha Lekker genieten het lieverds 💋
  7. Andrea Kruizinga:
    5 mei 2022
    Dat is even schrikken zeg! Gelukkig geen gewonde, dat zou de ervaring voor de Kinderen even wat te heftig maken. Ik heb erg gelachen om
    Isa die jou elke 5 minuten navigeerde 🤣. Verder weer mooie foto’s!
  8. Nicole:
    5 mei 2022
    Wooow bizar van die vrachtwagen 😱. Haastige spoed…. Zelden goed 🫢. Ziet er echt fantastisch uit allemaal 😍😘.