9e dag en 10e

7 mei 2022 - Bardu, Noorwegen

Goedemiddag allemaal!!

Nou we hebben heerlijk geslapen langs het water, wel een keer nachtelijk eruit ivm stromend water🙃doet iets met je blaas haha..

Vandaag zijn we vanaf bognes over gevaren naar lodingen en zijn we morgen bij andenes en dan met de ferry weer door.Helaas is het hier echt stort regen!!!

20220506_12224120220506_122301

Wat maakt dat je niet echt stopt om te wandelen en dat de wegen best modderig zijn. Ook zijn hier de wegen slechter onderhouden, dus veel putten in de weg.

Vandaag gestopt bij een rendieren boerderij zodat we ze van dichtbij zouden zien. Super leuk, lagen ook nog geweien..

20220506_14133620220506_140725

Niet wetende dat we ze daarna continu in het wild zagen lopen! Daarnaast extra super cool, maar helaas geen foto gezien we 70 reden.. wilde elanden, super dichtbij !!

Oh, terwijl ik typ ; ferry vaart pas vanaf 17 mei naar waar wij willen, dus plan word veranderd..(Joost had even gebeld) we gaan morgen wel door andenes rijden, want dat is DE plek voor walvis spotten. Dan naar bleik ; 30.000 papegaaiduikers zitten daar.. en dan helaas het stuk weer terug richting narvik..

Maar vandaag staan we weer op een super mooi plekje en gaan we lekker op tijd slapen.

20220506_18281620220506_182520

10e dag ;

Flinke stormachtige nacht gehad. Dus veel wakker geweest. Daarnaast ook heel gek ; zie foto qua hoelaat de zon weer opkomt. Dat tijdstip ook wakker, dus heeft Joost een foto gemaakt.

Screenshot_20220506-161052_WeatherIMG-20220507-WA0000

Vandaag stond Andenes op de plannin maar toen we de weersverwachtiging bekeken kregen we er al een hard hoofd in. Code geel ivm windstoten. In 1e instantie toch een poging gewaagd maar we werden halverwege al meerdere malen geseind dat we niet moesten gaan, dus omgekeerd.

Maar goed ook want het was echt een fikse storm. Zij noemen het code geel, maar staat gelijk aan windkracht 10 😰 dus we hebben hem geparkeerd en hem uitgezeten.

Wel hebben we tijdens die storm, super gaaf een steenarend gezien!!! Die kon ivm de wind ook praktisch niet landen, dus bleef zweven. Zie filmpje!!

DSC_0044DSC_0045DSC_0046

We zijn nu neergestreken net iets onder Setermoen op een fijne camping. Is alleen erg wit, maar dat maakt de pret voor de kinderen alleen maar groter. En onderweg weer over een bizar hoge brug gegaan, hier heeft joost een filmpje van gemaakt.

IMG-20220507-WA0010IMG-20220507-WA0009

Hopelijk zit het ons morgen wel mee, want dan gaan we naar een polar park. En ze geven nu code oranje op voor sneeuw en ijs.. top 👌

Eerst gaan we morgen ff een keer proberen uit te slapen en rustig opstarten. Gezien we 8 min van het polar park vandaan zitten.. dus weltrusten allemaal

( hieronder nog wat losse mooie fotos van onderweg , oh en het lukt even niet om de videos te uploaden. Dus word vervolgd)

DSC_0047DSC_0049

1. Bianca:
    8 mei 2022
    Wat een geweldige reis, wel jammer van het weer zeg. Het polar park is echt leuk. Van heel dichtbij kan je alle dieren goed bekijken. Veel plezier!